RRF-1.2.1-2021 DIGITÁLIS OKTATÁSHOZ VALÓ EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS FELTÉTELEINEK BIZTOSÍTÁSA
A TANULÓK ÉS A PEDAGÓGUSOK SZÁMÁRA
Az Európai Unió a 21. század kihívásaira felkészítő oktatásról szóló együttműködési programja az oktatás minőségének fejlesztését, az egész életen át tartó tanulást megalapozó kulcskompetenciák megszerzésének elősegítését, a hátrányos helyzetű tanulók kiemelt támogatását, a tanulási nehézségek korai felismerését és a személyre szabott pedagógiai megközelítések alkalmazását tűzte ki célul.
A koronavírus-járvány következtében bevezetett tantermen kívüli digitális munkarend során megélt tapasztalatok rámutattak arra, hogy a tanulók jelentős része azért nem tud megfelelő módon részt venni ebben a munkarendben, mert nem rendelkezik saját használatú eszközzel, vagy a már meglévő eszköze nem megfelelő (például nem rendelkezik kamerával). Ezért annak érdekében, hogy az intézményi digitális infrastruktúra megfelelő számú tanulói eszközzel rendelkezzen, olyan hordozható számítógépekből álló eszközparkot kell kialakítani, amely a tanulók személyes oktatási igényeit is szolgálja. Ilyen módon biztosítható, hogy a tanórákon és a tanórán kívül is aktív részvevők lehessenek. A felmenő rendszerű (minden évben az 5. és 9. évfolyam tanulói) eszközkiosztás eredményeként a projekt zárásáig (jelenleg 2025. december 31-ig) valamennyi 5–12. évfolyamos tanuló iskolájában rendelkezésre fog állni megfelelő mennyiségű, személyes használatba is adható, új, hordozható Információs és Kommunikációs Technológiai (IKT) eszköz.
A kiosztott IKT eszközök lehetővé teszik az élethosszig tartó tanulást, valamint az interneten elérhető tananyagok és információk esélyt adnak a digitális kompetenciák és a problémamegoldási készségek fejlesztésére.
A hordozható IKT eszközök kiosztása Magyarország minden régiójában, fenntartótól függetlenül történik, melynek során 560 000 diák és 55 000 általános- és középiskolában oktató pedagógus juthat személyes használatú, új laptophoz a projekt időtartama alatt.