A gyerekek nagy érdeklődéssel voltak a Fenntarthatósági Témahét feladatai, illetve a Föld napja iránt. Meglepő komolysággal szóltak hozzá a felvetéshez: -Mit tehetsz te? Mit nem szabad tenni?
Saját tapasztalatukból meséltek jó és rossz példákat . A Föld „megbetegedésére” sok-sok okot találtak, de a Földünk meggyógyítására is voltak ötleteik. Mély nyomot hagyott a gyerekekben a Föld és a környezet védelmének fontossága.
Az osztályokban sokat beszélgettek, rajzoltak, plakátot terveztek és vizsgálódtak a környezet védelméről. A gyerekek megvizsgálták mi kerülhet a szelektív hulladékba, megismerkedtek a takarítás, mosás „zöld” lehetőségeivel (mosódió, szódabikarbóna, mosószóda, házi szappan).
Az alsósok szemügyre vették a tavaszi nyiladozó természetet. Megvizsgálták a tanító nénikkel a növényeket, virágokat, majd közelebbről tanulmányozták az új komposztálókat is, melyeknek megbeszélték a hasznát, feladatát.
A Fenntarthatósági Témahéten a Pénz7-en készített munkához kapcsolódóan a háztartás, az élelmiszerek, közlekedés és szórakozás terén vizsgálták az újrahasznosítás és takarékosság lehetőségeit.
Környezetóra keretében beszélgettek a megújuló és a nem megújuló energiaforrásokról, azok felhasználásról, s hogy azok milyen szerepet töltenek be a környezetvédelemben. Melyek azok a dolgok, amelyek szennyezik a környezetünket és mit tehetünk a környezetünk megóvása érdekében.